העולם עובר לרכבים חשמליים. זוהי עובדה מוגמרת. בשנים האחרונות ניתן לראות כניסה מסיבית של יצרניות הרכב לתחום הרכב החשמלי אשר מובילה להגדלה ניכרת בהיצע הרכבים. כפועל יוצא טבעי של תהליך זה ניתן לראות רכבים חשמליים מתרבים בכבישי ארצנו כפטריות אחרי הגשם. אחד מהחידושים המרכזיים הקשורים לתפעול ושימוש ברכב החשמלי הוא הפסקת השימוש בדלק ומעבר לטעינת רכבים חשמליים בעמדות טעינה ייעודיות.
סוללות נטענות
רכבים חשמליים פועלים מכוח מנוע חשמלי וסוללות נטענות, כאשר השניים מזינים אחד את השני. למעשה, על מנת להפעיל את המנוע החשמלי פועלת מערכת ההנעה להוציא אנרגיה מהסוללות הנטענות אשר מאחסנות את האנרגיה. סוללות אלה, כמו כל סוללה מודרנית של מכשירים חשמליים המוכרים לנו מתחומי חיים אחרים, דורשות הטענה מעת לעת. טעינת רכבים חשמליים מתבצעת באמצעות עמדות טעינה ייעודיות. עמדות הטעינה למעשה מוליכות חשמל מרשת החשמל אל סוללות הרכב, תוך התאמה של החיבור והמתח המתאים לרכב.
טעינת רכבים חשמליים
טעינת רכבים חשמליים היא פעולה המתבצעת על בסיס כמעט יום יומי וזאת בהתחשב בטווח הנסיעה ובגודל הסוללה. בנוסף, משתנה מרכזי נוסף המשפיע על תדירות טעינת רכבים חשמליים הוא הימצאותה של עמדת טעינה סמוכה. עבור מי שמחזיקים עמדת טעינה בביתם הפרטי, היכולת להטעין על בסיס תדיר היא משמעותית גדולה יותר, וזאת לאור נגישותה של עמדת הטעינה. בשונה מכך, עבור מי שמסתמכים על עמדות ציבוריות, היכול להטעין על בסיס תדיר היא מוגבלת ביותר.
זמן ההטענה
סוגיה משמעותית בעניין טעינת רכבים חשמליים היא משך הטעינה. ישנו מגוון רחב ביותר של עמדות טעינה, אשר כל אחת מהן מתאפיינת במשך טעינה שונה לחלוטין מזה של רעותה. משתנה מרכזי נוסף המשפיע על משך הטעינה הוא גודל הסוללה. ככל שהסוללה גדולה יותר כך זמן הטעינה מתארך. ישנן עמדות טעינה רגילות, אשר קצב הטעינה שלהן עשוי לנוע בין ארבע ועד עשר שעות, בכפוף לגודל הסוללה. עמדות אחרות, מהירות וחזקות יותר, יכולות לספק קצב טעינה שמגיע אפילו ל-30 דק' לטעינה מלאה של הסוללה. כמובן, יש לזכור כי טעינת רכבים חשמליים משתנה גם בהתאם לקיבולת הסוללה. לא כל סוללה מסוגלת לעמוד במלוא תפוקת הטעינה של עמדת הטעינה, מה שמוביל להארכת זמני הטעינה.
עמדות טעינה ציבוריות
ניתן לראות כי ישנה מגמה ברורה להתקנת עמדות טעינה ציבוריות. עבור מרבית האנשים, השימוש בעמדות טעינה מעין אלה רלוונטית בעיקר כאשר מדובר במקומות רחוקים יחסית המובילים לניצול גבוה של הסוללה הנטענת. לרוב עמדות אלה היו שימושיות יותר בדרך לאילת או צפון . כאמור, חברות עסקיות רבות מודעות לצורך זה ופעלו להתקין עמדות טעינה בדרך לאילת, וכיום במספר צמתים מרכזיים ישנן עמדות הטענה. בנוסף, באילת עצמה יש מספר לא מבוטל של עמדות הטענה, אשר חלקן מספק קצב הטענה גבוה במיוחד.